pages

Pengikut yang setia aishiteru!

Anda tekan! Anda Pandai...

KISAH BENAR...JUMPA POCONG!!!

30/11/2011
Hye kawan2....so....tahun 2011 pun sudah melambai kepada kita mengucapkan selamat tinggal...dan 2012 mengucapkan HYE kepada kita....so Fiqa mengalu2 kan kedatangan 2012....
Kawan2,sejak Fiqa bersusah payah smpai berpeluh2 mencipta BLOG Fiqa smpai jadi cm ni? Xde lah lawa sgt kan....tpi sedap mata memandang Fiqa tengok....Fiqa xpernah post pasal cter HANTU kan?? Betol X? J sbbnyer...Fiqa ni penakut pahit...tapi mmg GEMAR tengok cter hantu dan cter HANTU ni kira Favourite Fiqa lah....tapi..!!! Fiqa pengecut....hahahaha....Alhamdulillah..setakat ni Fiqa bleh lah tido sorang2 dlm bilik....dlu Fiqa mana ada bilik....sbb takut punya pasal...hahaha KANTOI SUDA!!!!
Tapi sblum dok dlm bilik, ayah Fiqa dh kemas bilik Fiqa...so Fiqa ada semangat yang jitu nak tido dlm bilik...hahahahha....masa hujung tahun 2009....barulah Fiqa merasai nikmat tido bilik sendiri....sehingga sekarang dan FOREVER.....ish3....apa gelak2?? Sumbat dgn kain baru tau diam kot...hehehe J gurau2 jer....
Jadi berbalik kepada tajuk utama kita....bukan Fiqa yg jumpak POCONG...alhamdulillah setakat ni...Fiqa slalu kuatkan semangat...jadi Fiqa x jumpak benda2 cm tu...kita kna bnykkan berdoa dan bca AL-Quran...inshaAllah...Allah SWT sentiasa lindung kita...so!!! cousin Fiqa,dia punya kwn yg JUMPAK POCONG..!!!!!

Al-kisah......................cter dia cm ni....hik hik...ehem2...batuk plak dh....cousin Fiqa punya kwn ni baru balik study,tgh2 mlm...nk balik apartment lah....sbbnyer dya pelajar UiTM...dekat puncak alam...cousin Fiqa pn study situ...jadi dya nak naiklah lif pi naik tingkat atas kan....dia tekan lah...bila kita nak naik lif ..selalunya ada dua lif kan...jadi satu pintu lif tu pun dh bukak...dia naik lah...tapi bila dya tekan button nk ttup lif... dia diberi amaran yg lif tu dh OVERLOAD...maksudnya dh melebihi berat...kan naik lif kena cukup2 berat jer..mana bleh lebih...padahal kan...dia sorang2 jer naik lif tu...bukan ada org pun....
So dyer kluar dari lif tu..naik lif lagi satu....lif lagi satu pun diberi amaran OVERLOAD....haish....jadi apa lagi...dyer FED UP la...dia guna tangga ja....bila nak naik tangga....jeng3.....arghhhhh!!!! dia nampak POCONG la....setakat tu jer cousin Fiqa cter...dia pn xtw jadi apa kt kwn dya tu...sbbnyer diorang lain2 apartment....kwn msa kat kelas jer...xlah rpt sgt....
Nk tnya korang lah...kan cousin Fiqa tu cter x hbis...jadi korang nak buat apa bila nmpk POCONG..???? Kalau Fiqa...mintak dijauhkan dari jumpa....Fiqa berdoa setiap hari tw....ayat kursi jer jadi peneman Fiqa....and bca ayat kursi tu..jgn bca jer...kna phm mksud ok...!!
Fiqa yg taip ni pun terketar2 tgn...meremang bulu roma ni...sbb takut...tpi sbb nk post jugak..Fiqa kuatkan semangat.... J ok lah..bye2..( ^^,)

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

3 comments:

NurHaziqahMohdRosli said...

fika!!
hazy stay punck alam =)

Nana Leina said...

enjoy baca..hahaha.. forever ke tdo sorang2? ntah2 ada yg memerhati..hahaha.. gurau okay..~!!! ngeh ngeh ngeh.setakat ni tak jumpa lgi n harap xjmpa la.. (*okay series msa bca ni toleh2 belakang..) kalau TER-jumpa tak tahu la. pengsan kot.. kan kalau kta ternmpk something walau bukan hantu biasa kta pandang dr atas.. so kalau jmpa 'benda' tu msti terpandang mata/muka so jgn tenung lama2..nak pengsan,pengsan je..hahaha

Detective Fiqa said...

wow! takde sape mintak bende2 macam tu. haizzz. kalau dah ter tu. bacelah ayat ayat suci. itu pun kalau sempat. hehehe. btw nice header ohhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...