pages

Pengikut yang setia aishiteru!

Anda tekan! Anda Pandai...

luahan hati FIQA

0 comments

assalamualaikum smua...
hari niey fiqa just nk kongsi luahan hati fiqa niey ngn korang...
ntahlah....fiqa niey sbnrnya msih syg n msih cintakan BF fiqa tu...
wlupn dya prnah curang ngn fiqa dulu...
its okay....fiqa bgi dy pluang...tpi dy ulang bnda yg sma...
mula2 tu mmg fiqa geram gk ler bla dpt tau dy curang...
tpi bru2 niey dy call fiqa....
dy mntk maaf lah apa smualah....
sbnrnya fiqa dh twar hti ngn BF fiqa tu...
tpi fiqa ni hnya insan biasa..
fiqa maafkan dy lah....
mmg stakat niey dy x curang dh lah...
fiqa xtau lah yg dya btol2 dh brubah or not...
fiqa pn skrg msih was2 ngn dy...
haih x thulah nk ckp cm na....
tpi apa yg fiqa bleh ckp kt sni...
"HATI FIQA CUMA ADA SATU....
SEKALI FIQA JTUH CINTA PDA ORG TU..
SELAMANYA FIQA AKN MNCINTAINYA'
inshaallah kalau jdoh fiqa dgn BF fiqa tu...
andai sebaliknya fiqa redha....
lgipn kwn2 fiqa x ska fiqa couple n baik2 dgn BF fiqa tu lgi..
yelah sejak kwn2 fiqa dpt tau yg BF fiqa ni curang..
tros kwn2 fiqa COP BF FIQA TU LAKI TAK GUNA...
sbnrnya fiqa pn COP cm tu gk...
tpi fiqa niey msih ada hti dan perasaan...
x smpai hti plak nk cop BF fiqa tu LAKI TAK GUNA...
tpi fiqa pegang kata2 niey...
"SETIAP MANUSIA PASTI AKAN MELAKUKAN KESILAPAN...
MANUSIA TAK KAN BOLEH LARI DARI BWT SILAP..
MELAINKAN MANUSIA TU KUAT IMAN"
mmg kata2 tu lah yg fiqa dok pegang..
kalau fiqa sakit hati ka apa ka....
skrg niey fiqa hnya mmpu brdoa kpada Allah..
supya fiqa dpt jodoh ngn org yg ada sifat 5B..
apa tu 5B???
5B tu ialah..
BAIK
BERTANGGUNGJAWAB
BERIMAN
BERILMU
BERSIH
mmg itulah ciri2 yg fiqa nk...
tpi biar ADA RPA LAH...hehehe.....
fiqa bkn nk yg  mcm mka korea...
kacukan or what??
fiqa just nk org yg sedap mata memandang....
ok lah..
fiqa nk rehat plak..
bubye....
slam...

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

GILA KERANA CINTA

0 comments
cinta mmg kdg2 bleh bwt kita leka...
dan disebabkan leka itulah yg mnyebabkan kita GILA KERANA CINTA..

C.I.N.T.A K.I.T.A
Sampai bila
Manakah satu arah kita
Yang sebenar-benarnya…

Arahnya hanya satu. Kembali kepada Allah. Itu sahaja. Kerana cinta yang sementara itu, manusia jadi buta, tak mengenal mana satu permata mana satu manikam. Kerana cinta yang sekejap Cuma asyiknya itu, manusia jadi alpa, tak mengerti mana satu yang lebih berharga. Percintaan yang hanya setahun dua nafasnya, nyawa jadi taruhan, seolah-seolah nyawa itu tiada harganya, tiada nilainya.

C.I.N.T.A B.U.T.A

Buta hati, buta jiwa, buta fikiran. Segalanya bukan kabur, tapi BUTA. Langkah hidup yang kiranya masih panjang, tetapi kerana buta, yang panjang sengaja dipendekkan. Kemana perginya akal? Kemana perginya hati? Bukankah letaknya cinta itu dalam hati? Namun, hati dan jiwa juga menjadi mangsa kerana cinta yang bertunjangkan hawa nafsu dan bukan kerana Allah.
C.I.N.T.A G.I.L.A
Kalau bukan kerana cinta, tidak akan gila. Gila untuk memiliki. Gila untuk menguasai. Sehingga sanggup diri dikuasai amarah Syaitan yang tidak lagi asing hingga kini. 18 tahun hidup didunia tidak berguna dek kecewanya dengan kegagalan 2 tahun bercinta. Si wanita mengirim nota, minta biar dilepaskan kerana hati tidak lagi rasa menyinta. Oh, adakah cinta itu hanya bernilai sehelai nota?
Si lelaki tidak mengerti mana salahnya. Tidak memahami mana silapnya. Seharian diri dikurungi jua, tanpa sebarang cahaya, tanpa sebarang perutnya diisi. Kiranya, kekecewaan yang ditanggungi melebihi harga hidup yang dilaluinya selama 18tahun.
lalu, mengambil jalan singkat melarikan diri dari masalah. melarikan diri selamanya.
Ibu yang tidak percaya, menangis hiba saat terpana melihat anaknya yang sudah terjelur lidahnya, tersangkut di palang atap, dililit lehernya dengan kain langsir buatan ibunya. Ibunya tidak menyangka, yang terjerut itu adalah anaknya. Ibunya tidak berdaya, kerana nyawa anaknya sudah tiada. lantas tersimpuh mengenangkan nasib anak yang dahulu 9 bulan dalam kandungannya.
si ayah tergamam hiba, lalu mencari punca, pesanan ringkas di telefon bimbit anaknya dibaca, tahulah dia anaknya begitu kerana kecewa.
dan takdir telah menentukan segala, anaknya pergi buat selamanya.
kerana C.I.N.T.A diturutkan segala
kerana C.I.N.T.A badan binasa…
nota : Al-Fatihah buat Allah Yarham si polan [anak buah jiran saya].
p/s : Kalau Allah sudah menyinta, bukan penduduk langit sahaja yang ikut menyinta, malah seluruh penduduk langit dan bumi turut menyinta. kerana cinta Allah mendahului segala. noktah.

fiqa hrp korang x jdi GILA KERANA CINTA....
huh sungguh tkut cter tu kan.....tpi kita kna kuatkan iman...
lau x kuat iman badan kita akan binasa gara-gara CINTA....
dan find ur true LOVE????? OKEY!!!

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

Buta Cinta: Sesat Di Dunia, Merana Di Akhirat

0 comments
cinta x knl rupa....
cinta x knl umur....
asalkan kita ikhlas...
kita jujur....inshaallah cinta akn mekar...
dgn izin ALLAH SWT...
korang plih yg mna????
.
.
.
msti korang plih yg cntik kan.....
ok skrg niey x ksah lah cntik ke x???
aslkan dya itu ikhlas terima kita....jujur amanah dan sadik....
jgn hnya cntik di rupa..tpi hti jht mcm HANTU....
mau dua2 cntik ar...
tpi lau rupa x cntik xpa...aslkan hti baik n cntik mcm bidadari....
so skrg fiqa nk kongsi satu kisah niey...
korang bca tau..
hope korang ambik iktibar dan munasabah dri lps bca ni k...
ok now READ..
.
.
Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."

Di Sebuah Taman Kota Kosmopolitan 2001. Para pekerja yang sibuk membersihkan kawasan taman rekreasi gempar. Raungan bunyi ambulan begitu mengejutkan ketika pagi yang masih terlalu awal ini. Kelihatan beberapa petugas paramedik begitu sibuk memberi pertolongan kepada sepasang muda-mudi yang terperangkap di dalam sebuah kereta ditaman tersebut. Nahas bagi pasangan merpati dua sejoli itu, malaikat maut telah mencabut nyawa mereka dalam keadaan yang sungguh tragik.

Apa yang terjadi sebenarnya?

Ternyata sepasang muda-mudi itu nekad membunuh diri dengan menutup saluran ekzos kereta dengan keadaan enjin kereta masih terpasang. Akibatnya mereka mati dalam keadaan berpelukan dan saling berciuman sehingga begitu sukar pihak bertanggungjawab memisahkan antara dua jasad tersebut. Begitu 'mengharukan'!. Didalam kereta tersebut ditemui selembar kertas yang telah mereka tanda tangani. Antara kandungannya; tolong jangan pisahkan mayat kami dan terus dikebumikan bagi membuktikan cinta abadi kami sehidup semati. Dan di bahagian akhir surat tersebut tercatat bahawa mereka melakukan ini demi menyelamatkan cinta 'sejati' yang 'suci' ini kerana orang tua tidak merestui hubungan cinta mereka. Astaghfirullah.!

Fiqa dh bca story niey..mmg agk ngeri dan menggerunkan...
so lau ada spa2 yg nk terbuat mcm muda-mudi tu..
bwk2 taubat lah yerk...
lau nak gk..cpt2 lah kahwin..itu lbih afdal...

NOTE~lau fiqa pos entri niey ada spa2 yg protes or terasa..
fiqa mntk maaf ok..
fiqa just nk slmtkan org Islam drpda mmbuat prkra terkutuk...
fiqa just nk smua org Islam dpt pahala..
dan jaoh dri azab api neraka nnti...
tpi fiqa ni pn sma ja...bwt silap gk...
so sma2 lah kita brubah ok...
Inshaallah...
tpi nk gtau lah COUPLE x slh jnji x bwt prkra trkutuk ok!!!
tpi nk couple biarlah cinta kita pda Allah SWT dlu..
krana cinta itu Tuhan yg anugerahkan bwt kita..

<<<<<FYQA AISHITERU SMUA>>>>





Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

kru tiga kata...

0 comments

Wo ai ni
I love you
Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna
Tapi jarangnya didengar
Naan unnai kathalikaraen
Saranghaeyo
Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh
Tapi jarangnya disebut
Mungkinkah pernah kita
Dah terlalu selesa
Kepimpinan seolah
Semakin hambar
Dari gerak gaya
Hingga ke tutur kata
Tak menggambarkan cinta
Wo ai ni
I love you
Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna
Tapi jarangnya didengar
Naan unnai kathalikaraen
Saranghaeyo
Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh
Tapi jarangnya disebut



Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

cintan cintun kejap time rya niey..

0 comments
Cinta. Apa itu cinta? Jika kita berbicara tentang cinta, pasti kita tidak terlepas daripada memperkatakan tentang cinta monyet yang menjadi nadi kepada kehidupan muda-mudi masa kini. Malahan kebanyakan cinta seperti ini menjurus kepada pelakunya untuk membuat perkara maksiat tanpa menilai dan memahami erti cinta yang sebenar-benarnya. Cinta bukan sekotor itu.

Apakah maksud atau makna cinta? Cinta sebenarnya merupakan satu fitrah yang ada di dalam hati setiap manusia. Cinta wujud hasil daripada satu perasaan yang halus. Cinta mewujudkan perasaan kasih sayang dan belas kasihan sesama manusia dan makhluk di dunia ini. Tanpa perasaan cinta, seseorang itu akan merasai kekosongan di dalam jiwa mereka.

Cinta yang hanya berpaksikan runtutan fitrah tanpa dicemari oleh hawa syahwat melambangkan kedamaian, keamanan dan ketenangan.

hehe....skrg niey mmg famous sgt dgn prkataan "COUPLE" brbnding dgn brcinta...
rmai jgk diantra psgn couple ska pgil yang,syg,baby,bie,honey,darling,abg DLL...
xpa2 fiqa x ckp pn cinta or couple niey slh...
tpi brcinta tu biarlah bringat yg kita ni brpijak di bumi yg nyata...
jgn brcinta smpai x ingt dunia.....cthnya bla brcinta smpai x ingt dunia...
ni ha nk tnjuk...
..LOADING>>>>>>>
jeng jeng jeng...kantoi suda....
knpa knpa knpa?????
yela MAKSIAT ler syg oi...
tu gmbr hiasan ja...
jgn saper2 yg couple tu jdi cm tu dh ler..
plok2....cium2....
lau gtl sgt kahwin jer la tros....
lau stkat pgang tgn tu better la brbnding plok...tol x???
bkn korang ja...fiqa ni pn kdg2 silap gk....
so bertaubat lah kan....selagi pntu taubat x  ttup...
tpi ktika brcinta niey mmg sronok n mmg rsa yg kita ni lah pling bhagia kan...
mmg cinta tu anugerah Allah SWT...tpi jgn slh gunakan cinta tu.....
fiqa pn prnah alaminya sndiri...mmg rsa bhagia sgt2...
bla dh dtglkn mmg rsa sunyi dan rsa mcm orrg gila pn ada...
nsib bek fiqa ni kuat smngt n kuat iman...
lau x phm2 jer lah kan.....
kdg2 tu boyzz pn ada ngis gk sbb CINTA....
ada yg kata cinta ni buta..
sbnrnya kita yg buta...bkn cinta...
nk tau knpa??
sbb kita x prnah hargai cinta yg ada...
sbb tu cinta yg ada pda kita tu hncur dan buta...
"CINTA YG DICARI PSTI AKN PRGI,CINTA SEJATI PSTI AKN KKL ABADI"
nsihat utk smua org yg tgh hgt brcinta tu,hati2 lah ktika brcinta k...
brcinta smpai dh syg smpai sparuh mati tpi akhirnya kcwa...
x gna jgk kan...
so FIND UR TRUE LOVE OK....
prcya lah pda JODOH......sbb JODOH TRLETAK DI TGN TUHAN...


Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

fiqa nak cter sal raya!! hehe

0 comments
ni dh rya ketiga...
hehe...sbelah tu spupu fiqa...
pic rya msa rya prtama xdk..sbb,...
fiqa trlupa bwk blik camera kt kmpg lah...
trtinggal kt umah....
so rya ktiga ni bru fiqa blik umah dan....
bleh brgmbr...
time niey fiqa ngn smua sanak saudra...
nk gi jitra,kedah..
pi rya kat umah mak long fiqa plak....
fiqa pi jitra x rya mna pn..
dok umah maklong ja....
smntra tnggu nk brtolak pi jitra pgi tu...kul 1pgi bru brtolak...
sbb dok tnggu pksu fiqa lmbt sgt...hehe...
fiqa dok tnggu pnya tnggu fiqa main lah ank ptung ngn aeroplane ni..
.
.
loading......
.
spupu fiqa tu la....
fiqa dok syok2 main...
dia pi snap pic fiqa..huhu....
kononnya nk tnjuk lah fiqa main apa...
fiqa x delete lah pic yg spupu fiqa amek tu..
hehe....
tngoklah tu...cm bdk2 kan...pdahal umuq dh 16thun...
ish2 xtau segan tol...hehe...
nk wt cm na...nk bosan thp gaban...hahaha....
itupn slmt cousin fiqa tak rkam fiqa dok nyanyi....hehe..
..........
dh pkul tiga pagi cm tu bru lah fiqa slmt smpai kat jitra....
fiqa msok umah tros tdur...hahaha.....
dgn x lapik tilam.....slimut pn xdk.....
nk tau fiqa sdr kul bper esok pgi tu....
kul 10pgi bru fiqa tersedar....nsib bek tok fiqa kjut solat sbuh...
lau tak melepas lah sbuh haritu....
lps sbuh tu la fiqa tdur blik.....
sdr2 ja kul spuluh...
paklong,ayh fiqa ngn pak jang fiqa ajk pi mndi air trjun....
hohoho...mmg bes gler ar....
tpi fiqa x mndi pn....fiqa just tngok spupu2 fiqa dok men air...
hehe...
ni lah cousin2 fiqa...
smua kecik2 ja...
yg besar2 ada lgi...
sbb malas nk trun mndi....
cousin2 fiqa yg besar2 smua ska ambik pic ja...
trmsok lah fiqa ni ha...
haha...
time ni nk belah balik umah msing dh ar...
wt pa dok lma2 kat umah org kan..
hehe.....
ni smpat lgi lah brgmbar....
yg blkng tu lah umah mak long fiqa...
huhu.....besaq gajah rmah dy,...tpi maklong fiqa pmurah gler..
dy x sombong n x kdekut wlupn org kya...
tu lah pksu fiqa...
dok trik cousin fiqa sbb tkot nk trjun dlm kolam tu...
pdahal rndah ja...
ni lah cousin fiqa yg pling mnja ngn fiqa...
bru drjah tiga..
hehe...
fiqa lah ngajar dy suh bwt LOVE tu...
lau tak xdk posing ler...
hehe..
yg ni pn kalut trlebih...
fiqa trpksa ja snap pi dyer ni..
hehe....bru drjah lima..
spa nk ngorat bleh ja...
nma dy Hakim...hehe
ok lah fiqa dh mls nk mnaip....
stakat ni ja...
nnti fiqa snap pic rya thun dpn bnyk2 lgi k...
thun ni sbb fiqa trlupa bwk camera..
hehe...sory yah smua...
dan sory gk sbb lma dh x updated blog ni...
hehe... pape pn tq sbb sudi mai blog fiqa...
bye2..aishiteru smua....
syg smua...
sblum kluar snyum lah mcm spupu fiqa tu snyum yer..
nk ngorat yg ni pn bleh,Baihaqi nma dy..hehe....
salam..........




Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

internet kureng baek!!!

0 comments
sorylah..
fiqa lma x updated!!
ermm...lau ada internet laju nnti fiqa post yg trbru ok...
maaf sgt3....
lgipn internet skrg slow...
hrp smua fhm..
nk upload pic pn lembab...
huhu..
pape pn...
fiqa nk gtau raya bru ni...
fiqa dpt 90rgt ja..hehehe
n rya bes sgt thun niey...
nnti fiqa taip lgi k...
lgipn fiqa bzi sikit kt umah....
bye2...syg smua...salam...
Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...