pages

Pengikut yang setia aishiteru!

Anda tekan! Anda Pandai...

ahlan wasahlan ya RAMADHAN..

0 comments
asslamualaikum...
ahlan wasahlan YA RAMADHAN..
akhirnya tiba jgk bulan yg penuh dgn pelbagai cabaran..
ttpi kita kna jgk mnghadapinya..
kita bkn shja kna thn lapar dhaga...
tpi kita kna kawal hawa nafsu drpda mlakukn maksiat...
NO WAY!!! JGN SESEKALI BWT MAKSIAT!!!!
kalau puasa pn dok bwt maksiat x gna wei....
sia2 ja.. betol x???
akhr kata! selamat mnymbut RAMADHAN kpada smua wrga rkyat Malaysia..
hadapilah RAMADHAN dgn penuh kesabaran...
1 OGOS 2011~START PUASA...
amin alhamdulillah...
niat puasa..itu pnting ok..

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

jus buah utk berbuka puasa....

0 comments

Bahan-bahan ( 1 gelas )

  • 2 potong tembikai merah
  • 2 potong nenas
  • 4 biji strawberry
  • Fruit yoghurt

Cara-cara

  1. Blend buah tembikai mengunakan fruit prossesior kemudian letakan di dalam gelas yang disukai, ulangi blend utk buah-buahan yang lain. Dibahagian bawah sekali untuk jus tembikai, bahagian tengah jus nenas dan atas sekali jus strawberry.
  2. Akhir sekali letakan sebiji strawberry dan sehiris nenas di mulut gelas sebagai hiasan. Untuk menyiapkan lagi letak sesudu fruit yoghurt yang disukai. Siap untuk diminum.
  3. Buah-buahan tersebut hendaklah disejukkan terlebih dahulu baru di blend baru sedap diminum.

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

cucur bawang dan kopi o

0 comments
CUCUR BAWANG & KOPI ‘O”
HASRUDI JAWAWI
RM 25.90
ISBN: 978-967-0184-10-4
~720 hlm
Bahasa Melayu
Siapa sangka, cucur bawang telah mempertemukan mereka dalam satu ‘sketsa perang’ di tepi jalan. Dari insiden itu mereka bagai dijodohkan untuk bersua lagi. Kerana terdesak dan kabur mata dengan gaji yang ditawarkan, Rudiana terpaksa berkahwin dengan Iskandar dalam rahsia atas dasar kerja semata-mata. Bila sudah duduk serumah...
Tarikh Terbit: 15 Feb 2011
Siapa sangka, cucur bawang telah mempertemukan mereka dalam satu ‘sketsa perang’ di tepi jalan. Dari insiden itu mereka bagai dijodohkan untuk bersua lagi. Kerana terdesak dan kabur mata dengan gaji yang ditawarkan, Rudiana terpaksa berkahwin dengan Iskandar dalam rahsia atas dasar kerja semata-mata.
Bila sudah duduk serumah, mulalah berputik satu perasaan aneh dalam hati mereka walaupun masing-masing masih keras kepala. Namun, egois masing-masing terlalu tinggi melampaui Gunung Everest. Perkahwinan mereka hanya sekadar di atas kertas dan terus menjadi rahsia.
Kemunculan Khairulnizam membuatkan Iskandar gelisah bila kawan baiknya itu tertarik hati dengan Rudiana, isterinya yang mula dicintainya tanpa sedar itu. Mampukah Iskandar melihat isterinya menjadi kekasih kawan baiknya sendiri?


Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

sms ucpan ramadhan utk kwn2 or sesapa jer...syok tw!!

0 comments




Ada raksasa bLi puLsa..
Ga krasa dah mw puasa…

Brung kk Tua nempLok dijendeLa
jgn Lpa perbnyk pahaLa..

Ada pepaya dmkan jerapah..
Maf’n aq ya klo pny sLah…

happy ramadhan !

- - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - -
Perkataan yg indah adlh ALLAH
Lagu yg merdu adlh ADZAN
Media yg terbaik adlh AL QURAN
Senam yg sehat adlh SHALAT
Diet yg sempurna adlh PUASA
Kebersihan yg menyegarkan adlh WUDHU
Perjalanan yg indah adlh HAJI
Khayalan yg baik adlh ingat akan DOSA&TAUBAT

- - - - - - - - - - - - - - - - - -  -- - - - - - - -
1 month of ramadan

Wishing u 1 month of ramadan,
4 weeks of barkat,
30 days of forgiveness,
720 hours of guidance,
43200 minutes of purification,
2592000 secs of Nuur..!!

Selamat Ramadhan 1431H

 - - -  - -- - - - -- - - -  - - - - -
Ramadan Recipe

A Glass of Care
A Plate of Luv
A Spoon of Peace
A Fork of Truth &
A Bowl of Duaas.

Mix with spices of QURAAN.
Enjoy This Meal.
HAPPY RAMADHAN 1431 H

- - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - 
Marhaban Ya Romadhan

Bile Cande Membuat Ketawe
Hati Bhgie Wajah Cerie
Maaf Dpinte Segale Dose
Smbut Gmbire Puase Yang Mulie
Marhaban Ya Ramadhan 1431H
M’f lhr n bthin

- - - - - - - - - - -  - - -- - - - - -
Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

Jika semua HARTA adalah RACUN maka ZAKAT-lah penawarnya,
Jika seluruh UMUR adalah DOSA maka TAQWA&TOBAT lah obatnya,
Jika seluruh BULAN adalah NODA maka RAMADHAN lah pemutihnya,

MOHON MAAF LAHIR&BATHIN,SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA.
 - - - -  - - - - - - - - -- - - - -  - - -
ermm...pejam celik pejam celik dh puasa kn...
x ku sangka x ku duga betoi kn...
mmg bes gila bla time nk smbut ramadhan ni...
tpi klau nk abes puasa dh..sedih sgt...
yelah..xdpt dh merasai nikmatnya berpuasa...
hope all muslimin n muslimat bleh tunaikan puasa dgn sbr k...
jgn tipu2 ok...lau prmpuan tu lain lah...
sbb dtg ehem ehem....hahahah...
hope korang amik ayat2 kt ats tu utk hntr kt spa2 ka..
yelah nk tmbhkn smngt brpuasa kn...hehe..
ahlan wasahlan ya marhaban ramadhan....aishiteru..
Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

pi sunway carnival mall

0 comments


time niey kmi pi empat org...
lgi dua org tu pi dating...
MR.S n MRS.A...
tjuan kmi mai sunway ni juz nk celebrate besday thira ja...
24/julai besday thira...
balak dy 20/julai..
so smbut sma2 lah...
tapalah depa pi dating..
aku ngn nina pi mkn waffles coklat..
sdp oooo......
n pling bes skali..
kmi pi tngok wyang..
cter HARRY POTTER...
bes lah cter tu....

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

homecoming day 23/7/2011

0 comments
time niey mmg bes sgt3....
dpt men belon tu rmai2.....
time niey mmg kmi gila2 lah....haha
syok nya time niey....
aq xkn lpakan....
snap pic rmai2...
ni lah jari2 yang mnis.....
honey star....
we are from HESKUL GIRLS....



Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

sebuah pertemuan..

0 comments


trmasok hri ni dh dkt sbulan dh dy kt heskul n dlm kls aq...
tros terang lah aq ckp selama aq sklh 4thun ni..
xpnh lgi aq dgr n tgok llki bca alquran dlm kls...
dy ni bdk bru...
tiap kli ckgu xdak lam kelas..
msti dy bca alquran...
hobi dy pn interesting sgt..."bca alquran"
mmg aq x pnh dgr lgi lah llki yg hobinya mcm tu...
skrg ni teros terang aq ckp kn...
sejak aq first time dgr dy ngaji quran..
aq dh jtuh hti dkt dy...
sbb aq thu dy seorg llki yg bleh memimpin...
dy seorg llki yg kuat pegangan agama...
itulah taste aq...
mmg elok sgt lah kn???
hti aq tenang jer stiap kli dy bca alquran...
n aq dok kls pn lbih brsmngt nk blaja...
inshaallah...
lau keadaan tros bgini...aq bleh dpt straight 'A' dlm spm 2012 nnti..
ameen...
tmbhan plak...
dy ni rjin sgt2...n pndai sgt2...
kni mmg hti aq ada dy ja...
skrg ni aq pn lbih brsmngt nk pi sklh...
aritu dy x mai sklh,aq rsa mcm kosong tadak apa ja dlm kls...
mcm tadak aura nk blaja...
aq ykin,cinta dy adlh mncintai seseorg yg melabuhkan cinta pda Allah...
cintaku adlah tulus suci,ikhlas hnya pdamu iaitu si dia...
lebih afdal jikalau berjihad...




Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

x pi sklh sbb sakit perot..

0 comments
hri ni 21/julai/11
khamis...
aq x pi sklh sbb sakit perot sgt3...
ntah lah...mybe silap mkn kot...
yg lawaknya kan...????
aq mmg time nk g sklh dh...
pgi2 kul 6.30 dh pkai helmet siap dh...
nk nek moto lah g sklh kn...
elok jer dok ats moto....
pushhhh!!!! kluar stu bunyi n bsuk!!! hahahahahah..
apakah itu??? phm2 je lah...
apa lgi aq pn trun dri moto...
pi jamban ar....
loqlaq lah aku ni kn!!!!hehe
sbb aq ni mmg loqlaq skit tp hati baik..
elok dh lega perot ni....dh pkul 7 lebih dh...
aq ni jnis x ska smpai sklh lmbt...
so aq pn x pi lah sklh...hahaha
ksian kwn aq NANA....
nk wt cm na....
dh perot aq meragam kn....
bkn slh aq...eh2...slh aq lah kn...
yela...spa suh mkn pedas2....
mlm khamis tu aq mkn laksa n pedas sgt3...
aq ni jenis suka pedas...
bla sakit perot mula lah mcm2 nk meragam kn....
huhuhuuhu....nk wt cm na...
bkn kehendak aku nk skit perot...
dh kehendak Allah...
"jadilah,maka jadilah ia"


Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

murabbi cinta

0 comments


Andai CINTA ingin dibawa ke syurga, kenapa dibiarkan cinta itu ada noktah dan hujungnya?

Cinta menjadikan manusia suka disuruh. Agar dengan cinta itu kita suka disuruh lagi disuluh. Namun, cinta yang tidak ditentukan arahnya menjadi tidak tentu arah.

Cinta menjadi penunduk kehambaan. Hambalah manusia kepada sesama hamba, yang hakikat semuanya adalah hamba kepada nafsu dan diri.

Buang emak, buang saudara, kerana cinta yang bukan lagi cinta.

Lautan api sanggup direnangi, ikrar pencinta yang sudah gila dibius cinta. Hingga api neraka hilang gerunnya.

Cinta semalam menjadikan umat Islam umat yang hebat.
Cinta hari ini menjadikan umat Islam luput tenggelam.
Sirna oleh cinta yang bukan lagi cinta.

Justeru dalam medan yang pelbagai itu, ustaz ini memperjuangkan cinta.

Cinta yang diteladani daripada seorang Nabi.

Seorang Murabbi.

MURABBI CINTA.



Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

istiqarah cinta~sigma

0 comments
Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbihku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa
Sebut nama-Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Memenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu
Di istikharah cinta


Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

kiroro~mirai e

0 comments
aku suka sgt2 lgu nih...
tenang jer dgr...
jom nyanyi sma2 yer....


Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai

Haha ga kureta takusan no yasashisa
Ai wo idaite ayumeto kurikaeshita
Ano toki wa mada osanakute imi nado shiranai
Donna watashi no te wo nigiri
Isshoni ayundekita

Yume wa itsumo sora takaku aru kara
Todokanakute kowai ne dakedo oitsuzukeru no
Jibun no sutori dakara koso akirametakunai
Fuan ni naruto te wo nigiri
Isshoni ayundekita

Sono yasashisa wo toki ni wa iyagari
Hanareta haha e sunao ni narezu

Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai

Sono yasashisa wo toki ni wa iyagari
Hanareta haha e sunao ni narezu

Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai

Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai
Mirai e mukatte
Yukkuri to aruite yuko



Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

restoran upin & ipin

0 comments
aku ni x penah lg lah pegi restoran upin ipin ni...
aq dpt tw sbb aritu aq tngok cter kelab upin ipin...
aq tngok ar depa cter psl restoran ni..
mmg bes siot...
menarik n mmg mmbuka selera lah...
mcm2 accessories yg jual kt situ..
depa bukak restoran smbil jual brg2 upin ipin...
tmbh2 plk aku ni mnt gila upin ipin ni...
betol betol betol....
ha! ni lah rupa restoran tu...
asenya kt KL kot...
lau pegi KL jgn lpa singgah sni yerk..haha
dyer pnya bku menu pn fun n comel sgt2...
haih...aq tertarik lah..hehe



Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

aku suka membaca...

0 comments

ni bku2 aku smua ni...
lau nk pnjam bleh lah...
mmg bes sgt3....
x rugi bca tw...
aku tw lah..
sbb aku dh bca..
hehehe...
rmai kwn2 aku tertarik..
haha...
ni bku bgi motivasi bnyk lah...
tpi dy pnya hasil karya mmg bes sgt3...
bku ni mmg special for org yg dh kwin...
btw remaja2 cm kita pn bleh bca...
laki2 pn bleh bca ok...
bku ni syok...
aku jamin korang x jemu lau bca...
sure pnyalah...
percayalah padaku...
haha...
ok lah...
skrg ni aku mls nk mnaip sgt...
skit jari..
hahaha...
conclusion nya...
bca bku ni k...
hehe..


Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

hasil seni kwn aku...hehe

0 comments
pada 15/7/11....
ni lah hasil seni kwn aku...
kwn aku ni suka lukis2...
dy mmg kreatif sgt2...
lukisan2 dy mmg mnarik sgt3...
time niey dy boring sgt2...
sbb tu dy amik tgn aku n lukis ni kt tgn aku...
hehe...
tadak keje aku ni kn...
tpi just nk kasi tau..
aku ada kwn yg pndai berseni ni...
lgipun dy ni comey tw....
btw dy ni dh taken by mr.apit...
dy mnt justin bieber sgt2....
so lau ada news lgi psl justin bieber....
pi kt blog dy...
cter kt dy k...
ni link blog dy k....

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

zuriat yang tercalar..

0 comments
assalamualaikum....
pda 13/7/11,8.32-10pm...
aku tgok cter zuriat yg tercalar...
mmg bes siot...
aku tngok pn mmg scra spontan air mata aku ni ngalir...
cter tu mmg ptot dintonton utk smua gdis2 di luar sna...
dan utk wnita2 yg tlah brumah tngga...
cter tu mmg beri pengajaran yg mnyentuh jiwa sesapa sja yg tngok...
x rugi korang tgok...
wlupn pelakon nya x bper mnarik..
but mmg bes lah...
cter ni dorang amik dri kisah yg benar...
so mmg ptot tgok la...
cter ni mngisahkan sorg lki yg buntu ttg wang...
wangnya khabisan n daif dh...
pstu dyer pn jualkn isteri dyer kt org n dpt lah duit...
conclusion nya....suami pmpuan ni dh nazak...
bru lah dyer cter kan kisah yg sbnrnya kt istri dyer ni...
nk thu lbih mndlm cter ni..
kna lah tngok sndiri yer....
tngok kt youtube lah...
kt tv xleh tngok dh sbb cter dyer ada skli tu ja...
so sesapa yg nk tngok n tringin..
cpt lah tngok yer...
x rugi tngok pn...
inshaallah akn beri kesan pda dri kita...amin..

ni lah pelakon yg aku mksudkn tu...



Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

syok dgr ceramah "JAUHI ZINA"

0 comments
12.30-1.30pm...jumaat/8.7.11.
time niey aku ada usrah dkt sklh..
so ustzah yg sptotnya kna ada tiada dlm usrah tu...
sbb ada sbb2 trtntu..
so ustzah pown amanah kn dkt ckgu zulikha..
ckgu ni sthu aku ajr add math...
tpi ckgu ni pnya ceramah...
perghhhh!!!!! mmg hebat sguh...
dgn suara ckgu tu yg lmah lmbut...
mmg terpaku lah aku mndgr ceramah ckgu tu...
tmbh2 ckgu tu cter psl JAUHI ZINA...
mmg dasyat lah beb...
yg aku bleh kongsi ngn korang apa yg aku dpt dri cermah tu...
ada lah sikit yer...
first ckgu tu ckp zina tu x smstinya bukak bju pstu bwt "TOT....."
zina tu ada zina mata and zina hti...
so phm2 sndri lah yer...
second ckgu tu ckp...
kita ni x pyh lah couple2 ni...
sbb itu pn hmpri zina...
jdoh ni ditgn Allah..so prcya pda jodoh...
ckgu tu ckp lau ada sesapa yg couple...
tlg lah ptus...n lau ada sesapa yg nk couple..
lbih baik tarik dri...
pstu last skli...
ckgu tu ada bg petua kt kmi smua dlm usrah tu..
aku nk kongsi lah ni...

wktu solat
~korang amik air mineral..
~letak sebelah korang time nk solat..
~niat dlm hti supya air tu jdi gelombang air yg bleh bg lmbut hti...
~lps solat bca doa dgn ikhlas n brsungguh2 krna Allah Taala...
~pastu amik air tu mnum smpai tgl sikit ja (jgn mnum perabis)
~pstu air yg tgl sikit tu spu kt mka korang...
selesai....amalkn setiap hri yer...inshaallah dgn izin Allah hti kita n dri kita..
sntiasa dipelihara oleh Allah SWT dri dosa...amin ya robbal alamin....

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

coke and sundae!!!

0 comments
Boleh ke Coke dan sundae bercampur? Apa rasanya ye? Sedap ke? Boleh telan ke? Itulah yang terjadi apabila Azyan bertemu dengan Syakir.
Mereka berdua tak ubah seperti anjing dan kucing. Pantang bersua, pasti mereka akan berperang mulut. Cuma tak angkat senapang aje.
Azyan mendambakan seorang kekasih yang lebih gagah daripada pujaan hatinya, The Rock. Sementelah dia merupakan juara tae kwan do peringkat sekolah dan daerah. Tambahan pula, dengan didikan ala-ala tentera daripada ayahnya, Mejar Idris, Azyan merupakan seorang gadis yang tough dan maskulin. Tentulah dia mahukan seorang pria yang gagah perkasa, laksana pahlawan zaman dahulukala. Azyan dalam diam-diam menaruh hati terhadap Haziq, sepupu musuhnya, Syakir. Dia pernah melayangkan surat cinta buat Haziq tetapi tersalah ‘landing’ kepada Syakir pula. Dan itulah modal utama yang Syakir gunakan untuk memaksa Azyan menyertai kelab teaternya.
Syakir telah lama jatuh hati pada Azyan. Malangnya dia bukanlah mat jiwang karat. Dia sendiri geli untuk mengucapkan perkataan ‘I love you’ mahupun ‘sayang’ kepada Azyan. Satu sahaja caranya menarik perhatian Azyan: melalui kata-katanya yang pedas lagi berbisa.
Yang Azyan pula, slow nauzubillah! Dah banyak kali Syakir bagi hint, dia langsung tak perasan. Sedangkan semua orang tahu yang Syakir ada hati pada Azyan.
Bila agaknya Azyan yang gemarkan air Coke boleh ngam dengan Syakir yang sukakan aiskrim sundae?
Sebuah kisah cinta kelakar yang rugi jika tidak dimiliki!

P/s=mesti beli ok!! utk smenanjung 18.00 rgt ja...

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

7 hari mencintaiku..

0 comments
Novel keempat oleh Siti Rosmizah. Dapatkan segera dari Kedai-Buku.com
Sinopsis Buku:
Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.
“Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri! Tapi ada hati  nak kahwin dengan anak orang kaya! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawak cermin ke suluhkan muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati! So…apa kata kau berambus sekarang! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau!”
Aduhai! Angkuh sungguh kata-katanya. Bungkam seketika Khuzairi mendengarnya. Jauh di sudut hati dia mula bertanya, sampai bila dia mampu untuk terus menahan makian dan hinaan yang di lemparkan oleh gadis ini? Sudah lalikah telinganya? Sudah matikah perasaannya? Tidak ke dia kecewa? Tidakkah dia terluka? Khuzairi mengangguk perlahan.
“Ya, aku juga manusia biasa, aku ada hati dan perasaan, tapi aku tidak mampu untuk berbuat apa-apa, demi satu amanah aku harus menelannya, demi satu amanah aku harus terus bersabar….”
Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?
Lupakah Mia Adriana, hidup ini bagaikan putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya. Segalanya akan terungkai dalam novel setebal 1050 mukasurat ini.


Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...