pages

Pengikut yang setia aishiteru!

Anda tekan! Anda Pandai...

Pinanglah Aku dengan BISMILLAH

27/1/2012
hello smua.....korang mesti tw kan cerita Pinanglah aku dengan BISMILLAH...cter ni dalam astro jer....fiqa pn bkn nya ada astro...balik kmpung bru merasai tngok astro....sbb ayah fiqa x mau pasang astro...takot fiqa belajar x mnjadi..hehehe...yelah astro kan bnyk cter best....
 
Fiqa ni mlm tdi mimpi....nk tw cm na mimpinya....so fiqa nk cter lah....
mcm ni...
.
.


 Di tengah malam yg sunyi....Fiqa berjalan seorang diri....berdekatan dengan semak samun....Agak mengerikan....Tapi kuatkan iman je lah.....Ayat kursi x pnah tinggal....mesti baca....Akhirnya....Fiqa xdak hala tuju....Fiqa terduduk di sebuah stesen bas yg agak usang....dan xdak sesiapa kat situ....Akhirnya....Fiqa terlelap.....pada keesokkan harinya.....Fiqa berjalan lagi.....sampai sekerat jalan...Fiqa terasa lapar sangat....Fiqa hanya makan roti yg Fiqa bawa di dalam beg...Sambil makan.....ada sebuah kereta yg mewah berhenti di hadapan Fiqa....dan dari kereta tu....muncul dua orang lelaki yg Fiqa pn x kenal....dan terus cekup mulut Fiqa....Fiqa meronta kesakitan....Ya Allah...!!! Hanya Tuhan Saja yg Tahu...betapa takutnya......dan Fiqa terus pengsan.....
 
Terasa begitu lama.....dua jam Fiqa pengsan...Fiqa masih berada di dalam kereta tu....Fiqa ambil surah kursi...dan baca tanpa henti.....dan kereta yang dipandu terhuyung-hayang...akhirnya terlanggar sebuah pokok yang besar di hadapan.....semua nya berdarah....tinggal Fiqa jer yg xdak apa calar.....Dan Fiqa terus lari...lari dan lari....Hujan tiba2 turun sangat lebat.....Akhirnya....Fiqa ternampak sebuah rumah yg berdekatan....Fiqa pergi ke rumah tersebut......Alhamdulillah...ada sorang mak cik yg telah bukak pintu untuk keluar...dan terkejut melihat Fiqa....Fiqa menerangkan apa yg telah terjadi....dan nampaknya mak cik itu memahami..dan Fiqa dibenarkan masuk.....mak cik  tu membelai Fiqa dengan penuh kasih sayang.....
 
Tepat jam 9.00 malam.....terdengar ketukan pintu dari luar rumah mak cik tu...mak cik tu nama Salmah....dan dia suruh Fiqa panggil mak....xpe lah...its okay....Fiqa pi lah bukak pintu....seorang lelaki berpakaian baju hujan....dan terus melulu masuk.....Fiqa jadi takut...dan bertanya...
 
Kau sapa....dia jawab...sepatutnya aku tnya kau...aku tuan rumah ni....oh sorry lah...aku ingat kau siapa tadi....kenapa? kau ingat aku org jahat....btw..kau ni sapa? macam mana kau boleh ada dalam rumah aku....belum sempat Fiqa nak terang perkara yg sebenar....Mak Cik Salmah terlebih dahulu menyampuk...ok xpa....so laki tu sebenarnya anak mak cik salmah....sebaya dengan Fiqa....22 tahun...(dalam mimpi ni Fiqa dah menjangkau 22 tahun,jadi jgn slah phm)
 
so xpalah...laki tu ok...Fiqa pn ok...kami berkenalan....nama dia Ahmad Rizqi....just panggil Riz....dan seminggu Fiqa tinggal dekat situ....timbul pelbagai fitnah di kampung tu....mengatakan fiqa buat maksiat dengan Riz...padahal Fiqa sesat.....xthu hala tuju...tapi org kampung ttp x percaya....apa lagi....Mak Cik Salmah pulang ke rumah dan berbincang dengan Fiqa dan Riz.....Mak Cik Salmah suruh kami nikah.....Riz terkejut...dan Fiqa menangis.....Apa lagi.....Riz terus naik angin dan terus menghalau Fiqa....sebenarnya Riz dah ada GF.....sbb tu dia marah...Fiqa pn keluar dari rumah...mak cik salmah x tw nk kata apa...hanya diam seribu bahasa.....
 
Fiqa tersedu sedan...sambil bertasbih kepada Allah SWT.....dan tanpa tengok kiri kanan....Fiqa terus melintas jalan.....dan......................
 
Fiqa dilanggar kereta.....terus pengsan.....time Fiqa kena langgar tu....x jauh lagi dari rumah Riz...sedar jer dari koma....org First Fiqa nmpk Mak Cik Salmah.....dan baru nmpk Riz...lepas tu...mak cik Salmah....tinggalkan kami berdua.....Riz mengenggam tangan Fiqa....dan berkata "Dengan ucapan Bismillahhirrahmanirrahim....sudikah Fiqa menjadi isteri Riz,Riz mintak maaf sebab halau Fiqa....sebab Riz jugak Fiqa terlantar di hospital....semuanya salah Riz,dan untuk tebus balik smua salah Riz....Riz nak jadi suami Fiqa...dan nak jaga Fiqa...bagi Riz peluang sayang.."
 
Fiqa hanya menangis...dan Riz terus merayu....Fiqa still kecil hati sbb Riz halau Fiqa....Ya Allah..tolonglah aku...Jika Riz adalah jodoh aku...aku terima dia Ya Allah.....Fiqa pejam mata....Riz masih genggam erat tangan Fiqa....Dan membalas balik kata-kata Riz tadi..... "Bismillahirrahmanirrahim....Fiqa terima Riz....Fiqa maafkan Riz....harap Riz dapat jaga Fiqa"
 
Riz terus memeluk Fiqa....dan seminggu lpas tu Fiqa sah jadi isteri Riz....Baru Fiqa tahu...Riz adalah seorang lelaki setia..dan GF Riz sebenarnya dah lama meninggal..sbb tu Riz marah sgt dan xmau kahwin ngn Fiqa dlu....Sbb Riz masih sygkan GF dia....tapi disebabkan Fiqa accident....Riz boleh terima kenyataan....dia sygkan Fiqa dan xmau kehilangan org tersyg buat kali kedua....
 
dan Fiqa terus tersedar dari mimpi....terus mengucap.....nasib baik mimpi....
hope korang phm cter ni eh.....ni hnya mimpi.....Fiqa cter balik sebijik-sebijik apa yg fiqa mimpi malam tadi... heeheh....bila Fiqa teringat balik....sedihnya Time Riz halau Fiqa....hahahha..dan muka Riz tu sebijik macam muka BF Fiqa....tapi nama lain lah...hahaha
 
ok lah..bye (^^,)

Suka? Tenkiu sbb bca...follow! Tgl jejak! ok! Aishiteru

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...